Home »
vanzelfsprekend kunt u ons inschakelen voor alle voorkomende diensten op het gebied van (salaris)administratie, belastingen en advies.
Maar omdat bij een succesvolle bedrijfsvoering veel meer komt kijken, bieden wij u een full service dienstenpakket aan.
Startersbegeleiding
Een greep uit onze startersbegeleiding:
- ondersteuning bij het opstellen van een ondernemingsplan en een bedrijfsstrategie;
- begeleiding bij het kiezen van een rechtsvorm;
- uitvoeren van een markt- of brancheanalyse;
- adviseren over belastingvoordelen (fiscale aftrekposten, vrijstellingen enz.);
- aanmelden van de onderneming bij diverse instanties (zoals de Belastingdienst en uitvoeringsinstellingen enz.);
- functioneren als deskundige gesprekspartner bij financieringsaanvragen bij een bank;
- opzetten van een financiële en/of loonadministratie.
Administratieve Dienstverlening
Wij verrichten diverse administratieve taken, zoals:
- inrichten van administraties;
- beoordelen van administraties op hun doelmatigheid en functioneren;
- verzorgen van financiële administraties;
- tussentijdse rapportages, per maand, kwartaal of halfjaar;
- samenstellen van aangiften omzetbelasting;
- administratieve ondersteuning.
Jaarcijfers
Natuurlijk hebben we bij Den Dulk een goed gevoel voor ‘de cijfers’. Of het nu gaat om tussentijdse rapportages of jaarstukken: u kunt ervan op aan dat deze waterdicht in elkaar zitten. Maar om uw bedrijf echt verder te helpen, vinden wij het verhaal áchter de cijfers veel belangrijker. Waarom gaan zaken zoals ze gaan? Waar liggen verbeterpunten? Hoe kan uw financiële huishouding nog doelmatiger worden ingericht? Dergelijke vragen raken de kern van het vak, vinden wij. Alleen op die manier ook kunnen we samen zorgen voor meer grip op uw bedrijfsvoering.
Voor vrijwel alle dienstverlening op gebied van dit kunt u bij ons terecht, zoals:
- (wettelijk verplichte) jaarrekeningencontroles;
- samenstellen van jaarrekeningen;
- tussentijdse rapportages;
- begrotingen;
- administratieve organisatie en interne controle;
- adviezen op het gebied van financiële verslaglegging;
- advisering en begeleiding in automatisering;
- opzetten van budgetterings- en kostprijssystemen;
- rentabiliteitsonderzoeken;
- bedrijfseconomische advisering;
- analyse van resultaatontwikkeling;
Personeel & Organisatie
Wij bieden u ondersteuning op de volgende ‘personele’ terreinen:
- personeelsbeleid;
- employee benefits (werknemersvoordelen);
- begeleiding en ondersteuning van directie/medewerkers bij personeelsregelingen;
- begeleiding bij conflictsituaties en begeleiding van ontslagprocedures;
- werving en selectie;
- ondersteuning bij functionerings- en beoordelingsgesprekken;
- vraagstukken betreffende (ziekte)verzuim (bijvoorbeeld in het kader van de Wet verbetering Poortwachter);
- opstellen van personele regelingen (zoals kinderopvang);
- opstellen van personeelsadvertenties;
- verzuimbegeleiding en re-integratie.
Fiscale Dienstverlening
U kunt ons onder andere raadplegen bij:
- inkomsten-, vennootschaps- en omzetbelasting;
- (her)structurering van ondernemingen;
- loonbelasting en sociale verzekeringen;
- successie- en schenkingsrecht;
- fiscaaljuridische vraagstukken;
- fiscale aspecten van vermogensbeheer.
Financiële planning
Een aantal aspecten van financiële planning waarvoor u bij ons terechtkunt:
- sociale zekerheid en pensioenen;
- fiscale aspecten bij de estate planning;
- beleggen;
- inkomensplanning en vermogensbeheer;
- vermogen en eigen huis;
- huwelijkse voorwaarden en testament;
- fusie en overname.
Juridische dienstverlening
Bij juridische dienstverlening kunt u denken aan:
- samenwerkingsovereenkomsten;
- arbeidsovereenkomsten;
- risicovolle transacties;
- aansprakelijkheden;
- ondernemingsoverdracht;
- bijzondere relaties;
- huurcontracten;
- beëindigingsovereenkomsten;
- langlopende overeenkomsten.
Salarisverwerking
Op de volgende gebieden kunnen wij u uitstekend van dienst zijn:
- salarisadministratie;
- salarisstroken;
- loonbelastingopgaven;
- sociale verzekeringen;
- arbeidsrecht.
Corporate Finance
Hier kunt u ons onder meer voor inschakelen:
- adviseren over en bemiddelen bij aan- en verkoop ondernemingen;
- begeleiden van management buy-out’s;
- (mede) uitvoeren van waardebepalingen;
- begeleiden van financieringsaanvragen
- verkoopklaar maken van uw bedrijf;
- in kaart brengen van gewenste verkoopstructuur;
- vaststellen van kopersprofiel;
- ontwikkelen van verkoop- en informatiememorandum (documenten om potentiële kopers mee te benaderen);
- voeren van onderhandelingsgesprekken tussen verkopende en kopende partij;
- opstellen van intentieverklaring;
- uitvoeren van due diligence onderzoek (een onderzoek naar de handel en wandel van een bedrijf);
- gereedmaken van letter of intent (LOI) en bewaken voortgang;
- opstellen van definitieve koop- of verkoopovereenkomst;
- begeleiden van notariële overdracht.
Subsidies
Wanneer komt u voor subsidie in aanmerking?
Hoewel deze vraag moeilijk is te beantwoorden, zijn er wel enkele indicaties te geven:
- Hebt u een productiebedrijf dat regelmatig nieuwe producten of productiemethoden ontwikkelt?
- Bent u van plan nieuw personeel via UWV WERKbedrijf aan te trekken?
- Hebt u plannen om samen met een in een ander EG-land gevestigd bedrijf onderzoek te gaan doen?
- Bent u van plan met een in het voormalig Oost-Europa gevestigd bedrijf te gaan samenwerken?
- Wilt u de milieuoverlast beperken of het energieverbruik verminderen en is daarvoor een onderzoek of een investering vereist?
Als een van deze indicaties op uw situatie van toepassing is, dan is het zeker de moeite waard om de subsidiemogelijkheden te laten onderzoeken. Neem gerust contact met ons op.
Online Boekhouding
Direct inloggen op uw eigen administratie
Actuele informatie in een muisklik uit uw administratie opdiepen? Uw aangifte omzetbelasting goedkeuren en digitaal verzenden naar de Belastingdienst? Automatische software-updates en back-ups van uw administratie, zonder dat u er zelf iets aan hoeft te doen? Dit (en meer) is allemaal mogelijk met Den Dulk Online!
365 dagen per jaar, 24 uur per dag
Den Dulk Online! biedt ondernemers de mogelijkheid om hun administratie online te regelen. Via de website van Den Dulk Accountants & Adviseurs kunt u uw gegevens 365 dagen per jaar, 24 uur per dag benaderen. Vanaf uw kantoor, vanuit huis of waar ook ter wereld. U werkt met een modern en gebruiksvriendelijk boekhoudkundig softwarepakket, waardoor u zich een hoop tijd en frustratie bespaart. En omdat u via ons bent ingelogd, kunnen we altijd met u meekijken, zodat eventuele vragen in veel gevallen snel zijn opgelost. Wij kunnen eventuele correcties doorvoeren, rapportages voor u opstellen of een beoordeling voor u uitvoeren en de resultaten met u bespreken. Kortom: meer aandacht voor de actuele stand van zaken van uw onderneming.
Gemakkelijk
Den Dulk Online! maakt boekhouden gemakkelijk én gebruiksvriendelijk. Wij zorgen voor de programmatuur; over back-ups, virussen en updates hoeft u zich geen zorgen meer te maken. U logt simpelweg in en werkt altijd met de laatste versie. Het softwarepakket, waar u via Den Dulk Online! mee gaat werken, is gericht op groei. Uit ervaring weten we dat een groeiende onderneming steeds meer behoefte krijgt aan extra functionaliteiten in de geautomatiseerde administratie. Daarom kunt u de mogelijkheden van internetboekhouden met uw onderneming mee laten groeien. Simpel gezegd: u kunt ‘klein’ beginnen, met bijvoorbeeld het invoeren van uw bankafschriften. Later kunt u dit uitbreiden met factureren of bijvoorbeeld automatische betalingen.
Training
Persoonlijk contact is bij het opstarten van internetboekhouden zeer nuttig. Het voorkomt een valse start, met alle gevolgen van dien. Klanten die beginnen met internetboekhouden krijgen daarom een training bij ons op kantoor. Dat heeft voor u twee voordelen: u begint direct goed én u heeft waarschijnlijk minder begeleidingsuren nodig (dat scheelt ons een hoop onnodige uren en u een hoop extra kosten).
Heeft u vragen over internetboekhouden? Neem gerust contact met ons op.